Besona formula [filma: Lockout / MS1: Cietuma Gals]

Blog_lockout_poster_41012-584

Luc Besson, vai ar viņa režisētajām filmām (The Fifth Element, Léon: The Professional, Nikita) vai idejām un scenārijiem (Taxi, Transporter, District B13) man vienmēr asociēsies ar VHS kasetēm, video nomu un filmu interneta lejupielādes aizsākumiem, kad katrai filmai un vēl jo vairāk bojevikam šķita lielāka vērtība un notikums tāds kā īpašāks. Lai arī daļa no viņa populārākajiem gara darbiem radīti arī 21. gs., viņu uzskatu par izteiktu deviņdesmito gadu režisoru, kas radījis trīs spriedzes filmu klasikas – jau minēto popkultūras kosmosa bojeviku Fifth Element ar Bruce Willis un Milla Jovovich, raupjā slepkavas Jean Reno un šķīstās meitenītes Natalie Portman aizkustinošo draudzības filmu Leon: The Profesional un visbeidzot femme fatale zīmogu – Nikita. Filmas, kuras tiks atkal un atkal adaptētas, pārtaisītas, uz to radītās bāzes tiks veidotas atsauces vai gluži vienkārši darināti pakaļdarinājumi.

 

Diemžēl jāsecina, ka apzīmējums “veidot pakaļdarinājumus” arī attiecināms uz pašu autoru. Vai viņa gadījumā to laikam pareizāk būtu definēt – atražošana. Neko svaigu vai interesantu viņam nav sanācis radīt jau diezgan pasen. Iespējams, ka žanrs ir un paliek deviņdesmito gadu Eiropas bojeviks un kā tādam vairs nekādas attīstības nav iespējamas. Ja nu vienīgi šur un tur izmantot interesantāku operatora darba pieeju vai izvēlēties kādu pievilcīgāku galvenās lomas atveidotāju (Colombiana).

 

Lockout-joe-gilgun-hydell-gun

Arī jaunākais „Luc Besson presents” produkts „Lockout” jeb ar kārtējo izteikti dīvaino latviskoto nosaukumu „MS1: Cietuma Gals” paklausīgi seko visām bojeviku un Besson iestrādēm, tādejādi it kā veidojot teju perfektu – atstrādātu produktu, kur nav vietas improvizācijai un katrs dialogs, sižeta pavērsiens ir izskaitļots, lai sasniegtu maksimālo rezultātu. Bet kā jau jūs nojaušat, viss ir daudzkārt redzēts, praktiski vienmēr nesmieklīgs un zināmās formulas dēļ arī  garlaicīgs.

041312-lockout-guy-pearce-maggie-grace

Nenoliedzu, ka zināmu devu nepatikas vairošanai deva aktieru izvēle. Guy Pearce piedalīšanās šajā izteikti viduvējā produktā, zinot, ka viņš ir spējīgs uz tādām lomām kā Memento, nesenajā TV pērlē Mildred Pierce un, protams, daudzām citām, šķiet notika tikai tāpēc, lai pamēģinātu kā tas ir – un piekrita uz pirmo puslīdz ok bojeviku, kas piedāvāts. Varbūt domāja, ka nostrādās tikpat labi kā Adrien Brody ar Predators? Bet tad atkal, papētot viņa filmagrāfiju var redzēt, ka grēko diezgan regulāri. Arī galvenā (vienīgā) sieviešu loma piešķirta ļoti kaitinošajai zostiņai Maggie Grace, kuru pasaule iepazina no seriāla Lost, nedeva neko labu ne filmas humoram, ne vizuālajai pusei.

 

Tā arī filmas patīkamākā daļa palika pašā filmas ievadā, kur mačo Guy Pearce nopratināšana policijas iecirknī pēc idejas ļoti atgādināja Bruce Willis „sarunu” ar slikto džeku filmā „The Last Boyscout”.

Lockout-image

Ok, bija vēl divi patīkami momenti (lai jūs zināt – ja negadīsies (nu kā ar Diktatora apmeklējumu) redzēt šo filmu:

Langral: Who was the mystery man on the phone?
Snow: Uh, his name was Fuck You.
Langral: Really?
Snow: Yeah, he was Asian.

Langral: I don’t like hurting you, Snow.
Snow: Is that why you’re having him do it?
Langral: I can have Rupert bludgeon you all night.
Snow: I’m being beaten up by a guy called Rupert?