Entourage / Svīta Puiši, vilciens ir aizgājis

Taisni vai jābrīnās, kā Entourage veidotāji neiedomājās ar lielu (nu mazliet mazāku par 2014.g. The Expendables tanku parādi) blīkšķi atvest filmas galvenos aktierus un kādu no daudzajiem cameo “iestarpinājumiem” uz nesen notikušo Kannu kinofestivālu. Neuzrīkoja īpašo filmas seansu. Vai vismaz filmas ievada ainas jahtas ballītes imitācijas pasākumu. Jo kas gan vēl vairāk piestāvētu Entourage – vīriešu fantāzijām par Holivudas superzvaigžņu aizkulisēm pusdokumentālā hronikas veidolā, kā šis reālās dzīves, spozmes un liekulības pārpilnais pasākums?

Seriāls, kas beidza savu pastāvēšanu pēc 96. sērijas jeb pirms četriem gadiem, jau neilgi pēc saldsērīgajām (it kā) ardievām uzsāka savu ceļu uz pilnmetrāžas filmu. Jo aptuveni ap to laiku cits kabeļtelevīzijas HBO veiksmes stāsts Sex and the City jau bija piedzīvojis pilnmetrāžas versiju un izrādijies ļoti veiksmīgs (par citām kvalitātēm nerunāsim). Entourage “puiši”, daudz nešaubīdamies par seriāla sižetā izveidoto noslēgumu – “happy ending”, bija ar abām rokām par pilnmetrāžas filmu. Pat īsti neslēpdami, ka pamatojums ir (potenciāli) veiksmīgā filmas “kase”.

Tālāk sekoja plānošana un vienošanās par aktieru honorāriem. Kā jau Holivudas projektos nereti atgadās, šis ir diezgan cimperlīgs pasākums un bieži vien izlien laukā visādi nesmukumi. Viss projekts pat vienu brīdi bija nobremzēts, jo nebija panākta vienošanās par visiem tīkamiem cipariem. Entourage galvenā varoņa īstās dzīves ekvivalents un seriāla/filmas producents Mark Wahlberg procesa laikā vairākkārt medijiem izteicās, ka tiklīdz visi nomierināsies un piekritīs honorāru piedāvājumiem, filmēšanai dos zaļo gaismu. Mēļo, ka seriāla lielākajai zvaigznei Jeremy Piven aldziņa esot aptuveni 5 milj. $, bet pārējiem džekiem par 2 milj. $ katram. Kas, būsim godīgi, aktieriem, kuri tā arī nav spējuši izveidot karjeru ārpus seriāla rāmjiem, ir diezgan solīda samaksa.

Filmas režisors ir tas pats, kurš veidoja seriālu – Doug Ellin. Arī viņa panākumi bez Entourage ir paknapi, lai neteiktu skarbāk. Tas ir, pāris īsfilmas ar David Schwimmer galvenajā lomā un TV filma. Bet stāsts ir par ko citu. Cerībās, ka šī režisora piesaiste arī pilnmetrāžas filmai ļaus saglabāt seriāla tēmu un noskaņas autentiskumu, tās finansētāji pieļāvuši lielu kļūdu, jo pretēji it kā pašsaprotamam faktam, ka veidojot spēlfilmu, jādomā plašāk, jāsper solis uz priekšu, lai skatītājam nerastos jautājumi, kāpēc vispār filma tapusi, Doug Ellin veidošanas formulā nav izmainījis absolūti neko. Filma veidota it kā tās būtu kopā salipinātas 4 vai 5 seriāla sērijas ar tām raksturīgu sižetisko kāpumu un kritumu, atkārtošanos, atsaucēm uz kinoindustriju un slavenajiem (50!) cameo.

Filmu viegli salīdzināt ar seriāla ievada titriem un tur skanošo grupas Jane’s Addiction – Superhero dziesmas saīsināto versiju, kur tie nostrādā kā uzlādējošs elements, bet filmā ar daudz garākiem titriem un dziesmas pilno versiju, vairs nav tas – pārāk ilgi un vienmuļi. Tā arī pati filma, kaut precīza kopija seriālam un šķietami viss ir kārtībā, nepamet aizgājuša vilciena sajūta. Vecie (reiz) labie joki skan pliekani ar spēcīgu atkārtošanās garšu.

Iespējams, ja filma būtu tapusi veiklāk un nebūtu pagājis tik ilgs laiks kopš seriāla un viņi – “puiši” nebūtu iesaldēti kā laika kapsulā, savās dzīvēs būtu gājuši uz priekšu, viss nostrādātu kā nākas, bet tagad, pat filmas lielā sāpe un dramatiskais (it kā) centrs par milzbudžeta filmas režisūru ir tik kliedēts un sadomātās problēmas, kur lielākā daļa ir tikai seriālā redzēto atrauga, ka tikpat labi viņi acu aizmālēšanai varēja uzfilmēt neīstu Holivudas superzvaigžņu ballīti, kur uz sienas lieliem burtiem rakstīts: mums vajag naudu.

Vērtējums: 3 / 5