KinoTeikumi 2013.g. labākie filmu plakāti

Kamēr lielbudžeta filmu plakātiem tiek meklētas arvien glancētākas idejas un uz plakātā redzamā attēla aprēķina pamatojumi ir tuvu vājprātīgu cilvēku murgiem, mazbudžeta (nu tās, kuras nav 100 un vairāk miljonus izgāzušas (nu jau) garlaicīgos blīkšķos-specefektos) kino plakāti turpina priecēt acis un turpina sen senos laikos aizsākto tradīciju un ideju, ka filmas plakātam ir jābūt tik tīkamam un savā ziņā ārpus laika un modes tendencēm, ka arī pēc gada, diviem un pat 10 uz to paskatoties būs ar ko acis mielot.

Lai nemelotu, ka viss, kas no meinstrīma ir zemē metams un spoža papīrīša vērtībā, šajā KinoTeikumi veidotajā filmu plakātu kolekcijā ir arī plakāti no filmām, kas dižojas ar milzīgu budžetu. Supermena jaunākā uzlējuma, filmas Man of Steel reklāmas kampaņa pārsteidza ar dažiem vizuālajiem materiāliem, kas pavisam nav uzskatāmi par tradicionāliem. Viens no plakātiem arī iekļuvis manā kolekcijā. Tiem godam blakus ierindojušies jaunākās japāņu mitaloģijas Godzilla, Baz Luhrmann Lielā Getsbija un divi lielfilmu wannabe – Trance, Oldboy un Machete Kills plakāti (par pēdējo… kāds reiz uzrakstīja neapgāžamu filmas plakāta loģiku un veiksmes stāsta pamatojumu: “ja filmā Sofia Vergara nēsā krūšturi-automātu, tad uz filmas plakāta JĀBŪT Sofia Vergara ar krūšturi-automāts”).

Joprojām ļoti spēcīgi ir pārstāvēti plakāti, kuri pilnībā zīmēti vai ar atsevišķiem zīmētiem elementiem. Bieži vien tas plakātā redzamajam piešķir zināmu svarīgumu (jo nav vienkārši smuka fotogrāfija) un aktuālo vintage/oldschool efektu.

Turpat jau arī ir čupām (kolekcijā gan tikai daži) dažnedažādi vecināti (vintage) un Instagram filtru stila attēli ar gudri izdomātiem grafiskā dizaina elementiem.

Beigās vienkārši spilgti plakāti

.