Končas un ieroči [filma: Colombiana]

Colombiana_ver2-header

Neskatoties uz to, ka Luc Besson, cilvēks, kas atbildīgs par vairākām žanra pērlēm, bieži uzskatītām par kulta filmām t.i. Leon, La Femme Nikita, The Fifth Element  un ir sarakstījis scenārijus atzinību izpelnījušām bezjēdzīgām, bet ļoti izklaidējošām popcorn spriedzes filmām, kā Taxi, The Transporter, 13th District  un Taken, savas karjeras laikā atkal un atkal atgriežas pie savas iecienītākās tēmas – vizuāli trauslā sievietes tēla atainošana neiedomājami cietsirdīgos un fiziski grūtos uzdevumos, būtu bijis jāmāk radīt perfekti noslīpētu, pietiekami dziļu stāstu, lai skatītājiem rastos līdzi pārdzīvojuma sajūta galvenajiem tēliem, ar pareizajās vietās izvietotiem sprādzieniem, pakaļdzīšanās un kautiņu ainām, tā lai skatītājam būt interesanti visas filmas garumā, šoreiz ir noslinkojis, radot stāstu ar tik daudz caurumiem, ka pat lunkanajai panterai Zoe Saldana (Avatar, The Losers, Burning Palms) lielāko daļu filmas skraidot pusplikai vai mazliet vairāk apģērbtai, bet joprojām atklājot ķermeņa sievišķīgākās aprises tik tālu, lai iekļautos filmai piešķirtajā vērtējumā – PG-13, neizdodas noturēt uzmanību uz visiem simts procentiem.

 

Filmai bija milzīgs potenciāls. Jau minētajai dominikāņu/puertorikāņu izcelsmes aktrisei, kas jau vienreiz notēloja stipri līdzīgu lomu (filmu citējot: „Bas ass chick”) gandrīz perfektajā popcorn comic action bojevikā The Losers, varēja dot iespēju būt sievišķīgai nāves mašīnai, kura spēj pasmieties par sevi un apkārt notiekošo, bet tā vietā iekš Colombiana, scenārijs viņai nepiedāvā neko jaunu un viņa principā atmuļļā jau kaut kur redzēto. Tad iespējamais latīņamerikāņu karstasinīgā temperamenta atainojums šeit rezultējas ar vairākiem kokainiem un aprautiem dialogiem, kas gandrīz katru reizi beidzas ar asarām kāda acīs. Filmas vadmotīvs – atriebība, nerada līdzi pārdzīvojuma sajūtu un interesi, jo skatītājiem netiek piedāvātas stāsta detaļas – kas īsti ir šī latino banda, kas ir mikročipā ko tik ļoti gribēja banda, kāda saistība divdesmit diviem noslepkavotajiem ar galveno mafiozo Don Luis un kas pats galvenais Zoe Saldana orhidejas šķirnes vārdā nosauktā galvenā varone Cataleya ne mirkli tā arī nekļūst ievainojama.

 

Bet ļoti iespējams, filma ir jāuztver kā skaistu kadru/ainu, gluži kā no kāda žurnāla Sports Illustrated vai tamlīdzīga izdevuma vidus daļas atvēruma, virknējums apvienojumā ar pāris sprādzieniem, šāvieniem un kautiņiem, kur vienmēr un bez šaubām uzvar skaistā slepkava – orhidejas ziedlapiņa. Ja tā, tad filma nostrādā un ir uz ko skatīties. Šo ainu noslīpēšanai un kameras leņķu atrašanai, cepuri nost, Transporter 3 režisors Olivier Megaton ir veltījis pietiekami daudz laika un ir izdevušās labākajās žanra nišas tradīcijās. Kurās, piemēram, sieviete balkonā ar diviem automātiem, ieplestām kājām apšauda padsmit sliktos puišus, pāris reizes veicot citkārt nāvējošas sadursmes izkāpj no auto bez skrambiņas, baseinā ar asinskārām haizivīm izpeldas neskarta, ieročus tīra sūkājot konču un galu galā Bourne filmu triloģijai raksturīgā tuvcīņā ar mafijas vadoņa galveno rokas puisi izmanto divas zobu birstes, jāatzīst piemirstas visi trūkumi un ir tīrā bauda acīm.

 

Tātad, iesaku šo filmu kā vidēji labu piektdienas vai sestdienas vakara izklaidi. Protams, kopā ar alus glāzi, vai divām.

.