Mēģināt atrast neatrodamo [filma: Welcome to the Rileys]

Welcome_rileys_poster

Iespējams, jūs, kas nav īpaši Twilight daudzsēriju mākslas filmas cienītāji un attiecīgi Kristen Stewart jeb Bellas fani, kā arī ir pilnīgi vienaldzīgs gangstersāgas The Sopranos galvenais elements James Gandolfini režisora Jake Scott jaunākā filma Welcome to the Rileys, kas ir stāsts par depresīvu pusmūža vīrieti un mazgadīgas striptīzdejotājas attiecībām, arī varētu neieinteresēt. Bet man, kā lielam Gandolfini – Tony Soprano fanam un cilvēkam, kas jau iepriekš cerīgi skatijies uz Kristen Stewart pēcKrēslas karjeru, šī filma bija sevišķi gaidīta. Un ne velti.

 

Ir redzētas filmas par pusmūža pāriem, kas pārdzīvo kādu traģēdiju savās dzīvēs un cenšas atrast dzīvei kādu jaunu jēgu. Kā arī ir manītas filmas, kas vēsta par striptīzdejotāju/prostitūtu sūri grūto dzīvi. Savā ziņā Welcome to the Rileys ir šo abu sakausējums. Un labs sakausējums. Tāds, kas atmet visu lieko no abām un izveido vienu, bet bez klišejiskiem dialogiem un uzspiestās emocionālajām ainām… un mūzikas.

 

Welcome_to_the_rileys_stewart_photo
Welcome-to-the-rileys
New-welcome-to-the-rileys-stills-kristen-stewart-15089813-1600-1011
Rileysstill1

 

 

Filma spēj izvairīties praktiski no visiem it kā sagaidāmajiem dialogiem un situācijām. Es teiktu, filmu pasaulē sagaidāmajiem dialogiem un darbībām. Tā vietā piedāvājot, gribētu ticēt, risinājumus kas daudz tuvāki realitātei un tādejādi padara filmu cilvēcīgāku un tuvāku.

 

Druknais Gandolfini kā Doug Riley, kas zaudējis autokatastrofā meitu un pamazām zaudē interesi par visu apkārt esošo, bezmērķīgi klīstot pa dzīvelīgajām, bet tajā pašā laikā vientuļajām New Orleans ielām (starpcitu, kārtējo reizi šī pilsēta kā notikumu vieta tiek parādīta tik spilgti, ka ir uzskatāma par vienu no galvenajiem filmas elementiem) ieklīst striptīzbārā, kur satiek dejotāju jauniņo Mallory… ar kuru vēlas tikai parunāt.

 

 

Gandolfini filmā piedāvā tēvišķas rūpes, it kā bezjūtīgu klusēšanu, daudzkārt redzētus dusmu izvirdumus un visam pāri esošu apjukumu par savu dzīvi un tās virzību. Savukārt, K. Stewart negaidīti labi iejūtas striptīzdejotājas lomā un notēlo to labāk nekā septiņdesmito gadu rokmūziķi filmā The Runaways. Mallory pagātne viņu ir novedusi līdz arodam, kas liek uztvert vīriešus tikai vienā veidā. Paiet zināms laiks kamēr attiecībās ar Doug tas tiek pārvarēts un sasniegts cits klupšanas akmens, kas filmā ir kulminācija un savā ziņā negaidīts (atkal skatoties no filmu pasaules viedokļa) risinājums viņu attiecībām.

 

P.S. Filmā ir arī spēcīgs šī gada Oskara laureātes Melissa Leo kā Doug sievas tēlojums.