Oldboy (2013) vizuālais noformējums

Lai nebūtu tik vienkārši – tikai filma, jaunā, amerikanizētā fimas Oldboy versija ir papildināta ar virkni interesantiem vizuālajiem materiāliem, kas vairumam palielina vēlmi redzēt filmu, bet dažiem vieglāku filmas gaidīšanu.

Tātad, lai viss būtu jautrāk, asprātīgāk un lakoniskāk, par filmas oficiālo mājvietu reklāmas aģentūra izvēlējusies Tumblr platformu. Visa informācija ne-Tumblr cienītājiem, pieejama ļoti ņirbošā un savā ziņā grūti tveramā veidā. Bet nu tā laikam nebūtu lielākā problēma, jo nekādus informācijas blāķus jau nav jāstāsta. Pārsvarā tie ir linki vai vienkārši Pinterest sociālajā portālā tik populārie citāti uz kādas izteiksmīgas bildes fona.

Tā lai būtu aptverts pēc iespējas lielāks sociālo tīklu loks, viens no filmas treileriem ir veidots speciāli bilžu sociālā portāla Instagram vajadzībām – ne garāks kā 15 sekundes. Kas ir mazliet vienkāršāks uzdevums nekā The Wolverine treileris video sociālajā portālā Vine, kur maksimālais video garums ir 6 sekundes. Bet, lai vai kā, arī Oldboy reklamētājiem šeit ir bijis ko nopūlēties un samontēt kaut cik loģisku un spilgtu kadru virknējumu tik mazā laika sprīdī nav tas vieglākais darbs.

Ar to filmas reklāmas materiālu saistība ar šobrīd tik populāro Instagram nebeidzas. Ir pieejama vesela virkne ar teaser/kacekļa plakātiem, kas acīmredzami imitē Instagram pieejamos filtrus, to toņus un bilžu malu attiecības.

  Tiem seko jau pavisam interesanta lieta. Amerikāniskā versija orģinālajā komiksā minēto grēkāža ieslodzījuma laiku ir dubultojusi – tie ir divdesmit gadi. Lai atspoguļotu svarīgākās lietas, kas šajos divdesmit gados pasaulē ir noticis, ir izveidoti it kā Oldboy ikgadējā žurnāla vāki, kas kopā saucas “Twenty Years of Captivity”.

Tālāk seko, mūsdienu lielfilmām, jau diezgan raksturīga lieta – filmas komikss, vai precīzāk filmas priekšstāsts. Oldboy tā ir divdaļīga komikss grāmata.

Kura, saprotams, ir stipri citādāka nekā 1996.g. japāņu manga komiksu grāmata. Ja ir izdevība, iesaku pašķirstīt (un arī palasīt), jo tajā ir ļoti daudz filmās neizmantotas nianses.

Bet te arī filmas normālais tīzera treileris, kas ieintriģē, neko tā īsti nepasakot, kas arī ir šī videomateriāla mērķis.

 

Un tad nobeigumam – dažādi (oficiāli un neoficiāli) filmas plakāti.