Praktiskā romantika [filma: Moonrise Kingdom / Mēness Lēkta Karaļvalsts]

Moonrise_kingdom-600x450

Režisora Wes Anderson pazinējiem ir pilnīgi vienalga, par ko ir viņa filmas. Nav būtiski, vai tas ir stāsts par ne sevišķi gudriem zeļļiem un viņu nedienām, plānojot laupīšanu, kāda īpatņa gaitām augstskolā, amizantas ģimenes atkalsatikšanās vai runājošu dzīvnieku likstām, cīnoties ar zemniekiem – tās vienmēr būs ārkārtīgi asprātīgas un tiešas. Ar vizuāli ļoti precīzi izvēlētu detaļu un skaistu krāsu paleti.

 

Review_moonrise-kingdom-e1337866250989

Lai arī šķietami neiespējami, režisors savā jaunākajā filmā detaļu pārpilnībā un kārē pēc perfekcijas ir sasniedzis jaunu līmeni un attiecīgi spēris vēl vienu soli tālāk. Moonrise Kindom ir ļoti grūti atrast ainu, kas nebūtu skaistas kartiņas vai plakāta cienīga, visi rekvizīti un aktieri ir līdz milimetram izmērīti, ielikti savās vietās, veidojot perfektas kompozīcijas gan kustībā, gan palikdami nekustīgi.

 

Wes-anderson-moonrise-kingdom

Tā kā filmas darbība norisinās sešdesmito gadu vidū (atgādināšu, ka šobrīd pasaules ielu modē valda tā saucamā hipsteru kustība un tam pielaulātais vintage jeb no iepriekšējām paaudzēm aizgūtu apģērbu un aksesuāru otrreizējās atdzimšanas stils), filmas vizuālais tēls kalpo kā precīzs un skaists šīs vizualitātes ceļvedis. Brīžam ainu detalizācija ir tik piesātināta, interesanta un precīza, ka gribas filmu apstādināt un redzamo kārtīgi izpētīt, jo pretējā gadījumā rodas sajūta kā ātri pāršķirstot žurnālu ar dažādām interesējošām lietām tajā – redzēts ir, bet tā līdz galam uztverts nav (Pinterest Moonrise Kingdom kolekcija).

Moonrise-kingdom

Filmas notikumi risinās uz kādas nelielas Zviedriju atgādinošas salas, un to centrā ir divi iemīlējušies pusaudži. Katrs savu iemeslu dzīts, tie nolemj bēgt no tuviniekiem, uzsākot kopdzīvi senā indiāņu cilts vietā. Jaunietis Sam (Jared Gilman), tumšmatains ēbrejpuika (protams) ar tumšiem raga materiālu imitējošiem briļļu rāmjiem, būdams izcils skauts, prot meistarīgi apieties ar dažādiem instrumentiem un uzmeistarot ērtu naktsmītni, turklāt tas viņam nesagādā nekādas grūtības. Savukārt viņa mīļotā meitene Suzy (Kara Hayward), kas, starp citu, ļoti atgādina hipsteru aprindās ļoti populāro rudmati, dziedātāju Lana del Ray, ir izteikti sievišķīga, tērpusies rozā kleitā un krēmkrāsas kurpītēs, pie savām pašām nepieciešamākajām mantām izdzīvošanai savvaļā iepakojusi arī kaudzi grāmatu. Kopā viņi veido labi ieeļļotu mehānismu, kur katrs zina savu vietu un pat tematiski mīļas, brīžam romantiskas tēmas tiek apspriestas neierasti komiskā jeb pēc Wes Anderson standartiem – konstruktīvā manierē.

Arī salas pieaugušo pasaulē, kurā dominē Bruce Willis romantiskā policista, neveiksminieka Edward Norton skautu nometnes vadītāja, flegmātiskā intelektuāļa tēva Bill Murray, lakoniskās sociālās darbinieces Tilda Swinton un pa kreisi laidošās Suzy mātes Frances McDormand tēli, valda pārspīlēti loģiska un komiski nervoza gaisotne, kas kā vienmēr skatītājiem nodrošina šim režisoram tik raksturīgo rokrakstu, kad citkārt nūģiskais, stulbais un nepareizais spēj gandrīz visiem uztveramā ceļā pārtapt mīļā, mazliet bērnišķīgā, pieaugušo pasakā.