Skats no malas uz … [filma: Beautiful Boy]

Beautiful-boy

 

Vai monstrs izaug un attīstās pats vai tas tiek (nejauši) tāds izaudzināts? Tādiem vajadzēja būt galvenajiem šāda tipa filmas jautājumiem. Šo jautājumu atbilžu meklējumi man šķiet būtu bijuši par pamatu šokējošai un aktuālai filmai ar ļoti spēcīgu aktieru pāri – Maria Bello un Michael Sheen.

***

Filma Beautiful Boy  ar tik spēcīgu un visiem saistošu notikumu kā šis, diemžēl ir spējusi būt mazliet garlaicīga un neko nepasakoša. Tā noturas atstāstošajā… vai iztirzājošajā stadijā, kur tā arī visas filmas garumā netiek sniegtas nekādas atbildes vai secinājumi.

Režisors Shawn Ku ir izvēlējies veidot filmu no blakus stāvētāja skata punkta – skaties, bet neiesaisties. Starp dažām ļoti labām ainām ir pārāk daudz atstāstošu… varētu teikt, visiem zināmu notikumu virknējumu ainas, kas turpina nogremdēt filmu no informācijas tukšā ūdens bļodā, kas šķiet darīts ar nodomu – ir (ūdens) slapjš, jo tā jābūt, bet atbildēt kāpēc ūdens tur atrodas un kāpēc viņš ir karsts, tas jau ir bijis par grūtu uzdevumu.

***

Iespējams absolūtā emociju monotonija ir tas, kas bija padomā režisoram radot mazliet realitātes šovu sajūtu, ko tikai pastiprināja un lielāko tiesu traucēja skatīties lielākajā filmas daļā lietotā rokas kamera (ja vēl emocijām piesātinātos dialogos rokas kameras ierastās kustības dažkārt palīdz spilgtāk izjust rūgtumu un sāpi, tad kopskati tiek tik ļoti kratīti, ka novērš domas no redzamā), un iespējams nešķetinot problēmu kā tādu, bet tikai skatoties uz to ir vēlējies radīt sasauci ar ziņu kanālu vienveidīgo un attālināto notikumu skatījumu.

***

Diemžēl arī filmas nosaukumā minētais drausmīgais/skaistais puisītis pašā filmā parādās kādas reizes četras no kurām tikai viena ir dialogā ar vecākiem un dod mums kaut nelielu ieskatu viņu savstarpējās attiecības un nojausmu kas un kā ir šajā praktiski nepastāvošajā ģimenē.

***

Filma vairāk runā par vecākiem nekā par dēlu. Vairāk atrāda vecāku kopdzīves atliekas un nefunkcionālās jeb atsevišķi funkcionējošās dzīves nekā pievēršas daudz interesantākam un saistošākam tematiem, kas ik pa brīdim pavīd filmā: kāpēc viņš to izdarīja? Ko mēs izdarījām ne tā? Ko mēs neizdarījām kā vajag?