seriāls: Happyish Smieklīgi, it kā...

Seriāla Happyish (stilizēts kā HAPPYish) saimnieki – TV kanāls Showtime un tā veidotāji mēģinājuši nodzēst internetā jebkādas liecības par šī seriāla vairāk kā pirms gada tapušo pilotsēriju un mēģinājuši distancēties no tās, bet rezultāts ir sanācis diezgan pretējs (kāds pārsteigums). Jebkurš sevis cienošs žurnālists vai kritiķis, stāstot par šo seriālu pirmkārt piemin, ka šis seriāls bija paredzēts kā nesen aizsaulē aizgājušā aktiera Philip Seymour Hoffman debija TV ekrānos. Sarakstītais scenārijs un galvenais seriāla tēls 44. gadus vecais reklāmas aģentūras radošais projektu direktors, bija pieslīpēts, lai organiskāk saderētu ar šī aktiera izskatu un tēlošanas stilu.

 

Kā saprotu, pilotsērija esot bijusi veiksmīga un abas seriāla pilotsērijas redzējušie atzīmē, ka Seymour spējis doto materiālu iznest citā līmenī, kas tam ir akūti vajadzīgs, bet jaunpienācējs un Seymour lomas aizstājējs, britu aktieris Steve Coogan nav spējis paveikt. Protams, loma un arī kopējais seriāla sākotnēji tumšais komēdijas tonis esot padarīts mazliet gaišāks, tēls vairāk atbilstošs Coogan standartlomām atbilstošs, kas tikai loģiski, bet diemžēl priekš konkrētā materiāla izrādījies liktenīgi. Šajos gandrīz-komēdija-drāma tipa seriālos ir ļoti smalka robeža, ko nedrīkst pārkāpt, kad joku kļūst par maz un skatītājs tiek “izklaidēts” ar personāžu ikdienu, kurā ir tikpat maz komēdijas kā drāmas elementu. Automātiski rodas jautājums kāpēc, lai tas viss būtu jāskatās.

 

Laiki, kad nomācošais reklāmas industrijas trulums, asprātīgie joki par nejēdzībām, kas tiek barotas potenciālajam patērētājam un “sociālie tīkli pāri visam” nostājas apsmiešana bija aktuāli, ir garām. Arī pusmūža krīzes apspriešana un ar šo vecumu saistītie fiziskie joki ir ar mazliet aizgājuša vilciena sajūtu. Tā arī laiki, kad ekrānā sulīgi izteikti “fuck you” bija smieklīgi vai kā citādi īpaši elementi kopējā seriāla norisē, ir sen aiz kalniem.

 

Tādēļ scenārija autora un seriāla veidotāja, izbijuša reklāmas aģentūras darbinieka Shalom Auslander pieeja jeb visa seriāla koncepts neattaisno uz viņu liktās cerības. Tas nepiedāvā neko svaigu, bet tiek pasniegts kā kaut kas aktuāls, asprātīgs un revolucionārs. Šis fakts, protams, papildus kaitina. Bet. Domāju, ka daudz kas būtu labojams, ja Auslanderam kā absolūtam iesācējam seriālos un vispār televīzijā, nebūtu ļauta tik liela brīvība – būtu kāds ar pieredzi, kas mācētu pateikt “nē” un vajadzīgajā momentā pabīdītu pareizajā virzienā. Bet noticis ir tā kā ir noticis un kanāls Showtime ir pilnībā uzticējies stāsta autoram un seriāls ir izveidots tāds, kāds ir izveidots – mazliet par daudz bezzobains, tematiski un stilistiski mazliet par daudz novecojis.