Lāga vīrs Nīsons [filma: Taken 2 / Nolaupītā 2]

Taken-2-launch-artwork-quad
Mans vārds ir Nīsons, Laiems Nīsons. Es braucu ar Toyota un man labi padodas novērst problēmas (lasi – cilvēkus). Parasti tas notiek kādā (no amerikāņu mietpilsoņa skata punkta raugoties) eksotiskā valstī, un, lai mani vairāk motivētu, viņi (Albāņi) nolaupa kādu no maniem ģimenes locekļiem. Iepriekš sliktie nolaupīja manu meitu, jo izrādijās, ka zem gultas nav pārāk laba slēpvieta, bet šoreiz viņa tika sveikā – paslēpās skapī. Ar sievu gan gāja švakāk (no sākuma), jo apmaldījāmies pilsētā un albāņi kā likts bija klāt. Bet tas nekas, šobrīdi viss atkal ir labi (visus novācu)…uz kādu brītiņu, jo albāņu bosam ir vēl divi dēli.

 

Movies_taken_2_still_10

 

Kaut kā mazliet naivi cerēju, ka Taken 2 būs lai arī vienkāršs, taču cīņas tehniku un pakaļdzīšanās ainām mākslīgas spriedzes pildīts kino, kurā diezgan nebūtiski būs iemesli un sekas, jo galvenais ir tieši pēc iespējas spilgtāks risinājums. Diemžēl nākas secināt, ka šajā kā ar cirvi izcirstajā bojevikā, nav ne kripatas no centības to padarīt ticamu. Es pat nedomāju tur kādu cīņas paņēmienu, ko izpilda sešdesmitgadīgais tēvs, cīnoties ar divdesmitgadīgiem brašuļiem, vai pieņēmumu, ka mazgadīgā meita, kas, Amerikā būdama, slapju muguru cenšas pareizi noparkot automašīnu, šaurajās Istambulas ieliņās ar Mersi arkārtīgi sekmīgi bēg no bariņa policistu patruļas automašīnām, ar rokasbremzi izņem pagriezienus un tēva skubināta šķērso aizvērtu vilciena pārbrauktuvi par mata tiesu, bet tomēr nesaduras ar lokomotīvi. Drīzāk vēlos akcentēt, ka jau pat idejiski pilnīgi liekie drāmas elementi, kas centās mums ieskaidrot, cik ļoti vecais aģents Nīsons, nu gluži kā pats Čaks Norris, ir sirsnīgs un mīļš onka, kas vēlas tikai labu savai ģimenei, arī savā izpildījumā bija dumji un amatieriski.

Taken-2-sequel-maggie-grace

 

Nīsons nav no tiem švakākajiem aktieriem (Schindler List, Chloe, Rob Roy) ne dramatiskajā lauciņā, ne spriedzes kino (Taken, Star Wars, Batman Begins), un ekrāna sieva Famke Janssen, kas izspēlējusies seriālā Nip/Tuck, lielbudžeta filmās un šādās tādās aktieriski izaicinošākās lomās, ir diezgan labs pārinieks, lai spētu izveidot daudz ticamāku ģimenisko ainu, bet tā vien šķiet Luc Beson un viņa rakstu darbu īstenotājs Olivier Megaton domā citādi. Galu galā nespriedzes ainas Taken 2 atgādina scenārija lasīšanas sesiju, kur aktieri vienkārši sasēžas ap galdu un izlasa scenārija dialogus, bet filmas kodols – nolaupīšana, pataisīts par cirku, kur “blondais” skuķis, atrašanās vietas sazīmēšanas nolūkā metājoties ar rokas granātām, spridzina Istanbulas autostāvvietas un māju jumtus (throw it somewhere safe), bet paps vienmēr kaut kā izteikti nelaikā izdomā kādam piezvanīt, lai monotonā zemā balsī noinstruētu par situāciju un kā no tās izkļūt. Kronis visam, kad skatītāji zālē, šo bojeviku jau uztvēra par tīru komēdiju, Nīsons šķietami atņēma pēdējiem diviem bosiem dzīvības, tikai stingri uzliekot roku uz sejas.

Tkn2-126

 

Bravo, un ceram uz Taken 3, par kura vajadzību Nīsons tiks pārliecināts piemetot vēl pāris miljonus jau tā padsmitmiljonīgajam honorāram, jo nekad nevar zināt, vai dzīvi palikušajiem albāņu bosa dēliem, kuri, iespējams, dzīvo Afganistānā, nav atriebības kāri brālēni no Irākas.