Meistara standartprodukts [filma: To Rome with Love / Romai – ar mīlestību]

To-rome-with-love-quad

Dokumentālajā filmā par Vudiju Alenu demonstrētā naktsgaldiņa atvilkne ar papīra strēmelītēm, kur uz katras pierakstīta kāda stāsta ideja, kas ļoti iespējams kādreiz var pārtapt pilnā filmas scenārijā, bet tikpat labi pamokoties ap idejas pilnveidošanu var tikt izmesta, man ļauj ļoti labi iztēloties septiņdesmitseptiņgadīgā kundziņa radošo procesu, izklājot uz gultas vairākas stāstu ideju lapeles, kas tobrīd šķiet vislabākās, izlemjot tās apvienot vienā filmā par slavu un mīlestību.

Wadoco2

Lai arī neesmu šādu vairāku it kā nesaistītu stāstu apvienošanas idejas cienītājs, nojaušu, ka  Vudija galva ir pārpildīta ar dažnedažādām ekscentriskām stāstu skicēm, un viņa dzelžainais filmu tapšanas grafiks (pa vienai filmai gadā) neļauj ielaisties dziļās pārdomās, vai tas būs vislabākais risinājums un vai tā būs vislabākā viņa filma. Kā viņš pats mēdz teikt: veidoju filmas dažiem maniem draugiem. Un tas viss sniedz viņam zināmu brīvību eksperimentiem un ataisnojumu izstāstīt pēc iespējas vairāk stāstu.

To-rome-with-love-image07

Tikko ir arī pabeigta filmēšana tik svaigai Vudija Alena filmai, ka vēl bez nosaukuma. Tajā galvenajās lomās irCate Blanchett, Louis C.K., Michael Emerson un režisora kungs, atšķirībā no tā, kā daudzi citi mēdz izteikties par saviem jaunākajiem projektiem, neuzskata, ka tas būtu labākais, ko jebkad paveicis. Drīzāk pretēji. Bet tad jau manīsim. Runājot par Vudiju Alenu jāpatur prātā, ka viņa kino lomu tēli stipri neatšķiras no viņa īstās personības – tā ir nervozitāte, pašpārliecinātības trūkums un paranoja kā ierasti sabiedrotie.

To-rome-with-love-2

Ar viņa filmām ir tāpat kā ar labu seriālu. Sekojam tā notikumiem un varoņu gaitām līdzi, jo tas kopumā ir labs produkts, un nebēdājam, ka kāda sērija ir nepadevusies tik eleganta kā iepriekšējā, vai kāda ir drusku parlieku eksperimentāla un, teiksim, neiederīga kopējā klāstā. Mēs vienmēr neviļus atceramies labākos momentus un zinām, ka kārtējās sezonas noslēgums būs kas īpašs – Midnight in Paris tāda bija.

Toromewithlove

To Rome with Love / Romai-ar mīlestību četrus atsevišķos stāstus vieno notikumu vieta Roma un caurvijošā tēma par mīlestības un slavas līdzpastāvēšanu. Par to, cik ļoti slava izlutina un degradē. Par to, ka slava kā pašpietiekams organisms rada un izbeidz kāda indivīda īpašo un neizskaidrojamo statusu. Par to, kā vienā dienā visus interesē, kādas zeķes tev kājās, bet jau nākakamajā dienā neviens nepamanīs, ja nebūsi ieradies darbā. Un galu galā par to, cik ļoti tas cilvēkiem sagroza galvu, zaudējot saticību ar sev tuvajiem.  Līdzīgas tēmas aizsāktas jau viņa filmā Celebrity un līdzīgi tēli ir gandrīz katrā Vudija filmā. Un personīgi es katrā jaunajā filmā ar prieku vēroju, cik ļoti kāds aktieris spēj iemiesoties klasiskajā Vudija neirotiskajā paštēlā. Un no tāda viedokļa šīgada darbā ir ko redzēt. Tur ir veseli trīs Vudijiskie tēli – pats Vudijs Allens,Fabio Armiliato un, piedodiet, idiotiskaisRoberto Benigni a la itāļu Mr. Bean tēls, kas, jāatzīst, šo stāstiņu kopotajos rakstos iederas diezgan labi, lai arī mani tracina. Visvairāk mani sarūgtināja fakts, ka mūsdienu visVudijiskākais aktieris, kādu vien varu iedomāties –Jesse Eisenberg, tika pie pašas piezemētākā tēla lomas – apjukušā, bet loģiskā jaunā arhitekta Džeka, kuru ik uz soļa pavada viņa paša nākotnes es, zemapziņa un padomu bārstītājs Džons. Šādā tēlā, kā mazliet mistiska un pilnīgi nereāla personība, jau otro reizi (pirms tam filmāAlice pārī ar Vudija Alena bijušo sievu Mia Farrow) Vudija filmā iejūtasAlec Baldwin. Viņš arī piedalīsies nākamajā Vudija filmā. Cerams šoreiz “parasta cilvēka” lomā. Vēl viena spilgta loma iedalītaPenélope Cruz. Viņa atveido nomaldījušos ielas meitu, kurai apstākļu sakritības dēļ stīvas atmosfēras dārza svētkos, kurā čum un mudž no viņas klientiem, jātēlo kāda jaunskunga sieva. Par līdzīgu tēlu un tikpat efektīvu tēlojumu Vudija filmā Mighty Aphrodite savulaikMira Sorvino saņēma Oskara balvu. Kas zina kā ies Penelopei, jo ik pa laikam šie večuki mēdz pārsteigt.

 

To-rome-with-love-8-798x600

Kopumā filma atstāj patīkama un labi zināma produkta iespaidu, kas redzot daudzās sliktās un nenormālo gūzmu ar ļoti viduvējām filmām, manuprāt, ir ļoti pozitīvi un katrā ziņā jebkurš, kuram pietiks neprāta bļaut, ka šī filma ir kāds milzīgs mēsls salīdzinot ar meistara Manhattan vai Annie Hall darbiem, paturiet prātā šo citātu:

 

To-rome-with-love-12

“Now and then, an exasperated critic will demand Allen’s retirement, as if it’s somehow an offence against cinema to keep making films that don’t, on the whole, measure up to his earlier triumphs. But they misunderstand his motivation. “Making films is a very nice way to make a living,” he says. “You work with beautiful women, and charming men, who are amusing and gifted; you work with art directors and costume people … you travel places, and the money’s good. It’s a nice living.” And the perfect distraction from the abyss. As long as you have the means to keep going, why would you stop?”

 

fragments no Guardian.co.uk raksta Woody Allen: ‘To have been a lead character

in a juicy scandal doesn’t bother me’