Milža atgriešanās [filma: Godzilla / Godzilla]

Vai atceraties, kas Matt Reeves režisētajā monstru filmā Cloverfield bija tas interesantākais un atšķirīgais no citām monstru filmām? Tāpat – vai režisors Gareth Edwards, kurš arī jaunās Godzilla filmas režisors, mazbudžeta filma Monsters palikusi atmiņā kā monstru filma? Noteikti katram ir savs sakāmais par abām šīm filmām, bet, manuprāt, šīs filmas apgrieza kājām gaisā monstru kino pasauli un pierādija, ka ar mikroskopisku (Monsters gadījumā tie bija tikai 500 tūkstoši $) un salīdzinoši ļoti pieticīgu budžetu (Cloverfield pasaule tapusi par 25 milj. $ – tomēr jāņem vērā, ka izmaksas ir pavisam citas, ja filmas producents ir neviens cits kā J.J. Abrams) ir iespējams radīt aizraujošu un interesantu šī, tik ļoti lielas izmaksas prasošā, subžanra filmu. Bez tur 30 minūšu gariem sprādzienu un lielpilsētu iznīcināšanas skatiem, kuri, kā mēs ļoti labi zinām, neviena sirdīm vairs neliek ietrīcēties un kaut kādas līdzcietības jūtas neraisa. Attiecīgi ir gandrīz bezjēdzīga laika stiepšana. Vienkārši šie režisori atrada īpašu un citādu veidu, kā izstāstīt senseno stāstu par milzu monstru un cilvēku sastapšanos.

 

Jaunākā stāsta, turklāt amerikāņu versijas par visu monstru monstru Godzillu ekranizācijas reklāmas materiāli sola tieši to, ko vajag – intensīvu, noslēpumainu atmosfēru un masu destrukciju, kādu cilvēce nav piedzīvojusi, turklāt vizuāli pasniegta mazliet neredzētā veidā – kadrējums atgādina cilvēka skata punktu (nejaukt ar hand-held vai found footage stilu) ar visām no tā izrietošām sekām. Tiktālu viss bija vislabākajā kārtībā un cerības sagaidīt no filmas tās pašas vai stipri līdzīgas kvalitātes kā no Cloverfield un Monsters izskatījās diezgan pamatotas.

 

Tālāk sekoja ziņa, ka mūsu zemē šī filma būs skatāma tikai un vienīgi 3D formātā, kas tik reti ir kvalitatīvs vai, kā to sola, kino kvalitātes pastiprinošs efekts, ka ir grūti to uztvert kā pozitīvu vēsti. Diemžēl arī Godzilla tam ir vēl viens apstiprinājums, jo, konvertējot uz formātu, ar kura palīdzību ir iespējams nokāst vairāk kapeiku no kinogājējiem, nekādā veidā filmu nav uzlabojuši – tikai padarījuši filmas bildi tumšāku un notikumiem (kustībām) bagātākas ainas miglainākas. Tā kā: #DeathTo3D

 

Ar to sliktais jeb, pareizāk sakot, vilšanās par jauno Godzilla filmu nebeidzas. Lai arī cik daudz skaistkadru un jau minēto kadrējuma nianšu režisors Gareth Edwards ir iestarpinājis pamatscenārijā – notikumu ritējumā, filma nespēj izrauties no klasiskas Holivudas lielbudžeta filmas standartiem un gluži vienkārši pieredzējušākus skatītājus garlaikos. Trūkst odziņas, citādums un sajūta, ka to radījis īpašs cilvēks nevis datorsaģenerēts scenārija veidotājagregāts.

 

Pat šoreiz ļoti interesantais aktieru sastāvs nespēj iedzīvināt standartizēto notikumu ritējumu. Turklāt aktieru pielietojums ir gaužam neveiksmīgs. Pateicoties seriāla Breaking Bad popularitātei pie lomas tik milzīgā filmā kā Godzilla ticis aktieris Bryan Cranston, bet tam ir savs iemesls – neviens tā īsti viņam neļauj izrauties no Dr. White a.k.a. Heisenberg tēla. Izcilo aktrišu trijotne Juliette Binoche, Elizabeth Olsen, Sally Hawkins vispār tiek pie runāšanas vien pāris reizes visas filmas laikā, bet vajadzība pēc aktiera David Strathairn ir neizprotama. Tajā pašā laikā viduvējais Kick-Ass filmu aktieris Aaron Taylor-Johnson ticis pie zīmīgākas lomas. Viss tik ačgārni, ka skumji kļūst.

 

P.S. Runas, ka Godzilla ir šīgada Pacific Rim ir absolūtas muļķības. Ir saprotams, no kurienes šādām runām aug kājas, bet ticiet man, tas ir stipri pārspīlēts salīdzinājums.

.

Vērtējums: 3 / 5

.