Psihiskais pirmskāzu stress [filma: Bachelorette / Vecmeitas]

Bachelorette-poster

Protams, arī es nenoliegšu pirmās asociācijas, kas radās uzzinot par šo filmu – šīgada Bridesmaids vai kārtējā nestandarta komēdija par pirmskāzu stresu un haosu, ja gribat – marasmu, ko aizsāka Hangover un tās vājprātīgie finansiālie ieņēmumi visā pasaulē. Bet jāsaka tikai ārējā čaula ir tas, kas vieno šīs filmas (es nerunāju par Hangover Part 2 – copy/paste nevar uzskatīt par atsevišķu patstāvīgu filmu).

 

02bachelorette1-articlelarge

Pēc uzbūves režisoresLeslye Headland debijas filmaBachelorette ir pilnīgi cits zvērs kā iepriekšminētās šķietamās līdzinieces.  Un jāsaka, ar to arī nopelna sev bonusa punktus. Jau pašā filmas sākuma mēs tiekam iemesti āķīgu, nepatīkami tiešu un pat pretīgu frāžu un dialogu virpulī, kam seko daži veikli izstāstīti notikumi līdz esam nonākuši līdz galvenajai filmas problēmai – kāzu dienas priekšvakarā sabojātai…principā iznīcinātai kāzu kleitai. Lai arī šķietami rupjie dialogi un tam neatbilstošās darbības, kā arī bieži uzspēlētie tēli rada sadomātas, dzīvē neiespējamas situācijas iespaidu, atliek tikai atcerēties kādu traku tusiņu no savas pieredzes, un nerealitātes plīvurs pazūd kā nebijis. Viss notiekošais iegūst tādu ļauni ideālās situācijas attīstību, un filmā redzamie tipāži vairs nešķiet rīkojamies tik neadekvāti.

Bachelorette09

Bachelorette vēlme, no sākuma liekot mums domāt, ka filmā visi tēli ir karikatūriski un viendimensionāli zīmuļi un cacas, bet, notikumiem pamazām attīstoties un iepazīstinot ar to dzīļākām, vai dažos gadījumos jebkādām, cilvēciskām iezīmēm, manuprāt, neattaisnojas un filmu padara mazliet tradicionālāku, turklāt filmas ātro tempu pilnībā apstādina, lai vēlāk atkal mēģinātu atgriezties iesāktajā. Vēlme iepatikties plašākām cilvēku masām un radīt, iespējams, familiāras asociācijas, ir pilnīgi lieki, jo, domāju, ja skatītājs to jau neizdarīja filmas pirmajā daļā, tad dullās tusiņu meičas, lietišķās vidusskolas skaistules – ledus karalienes un tukšgalvainās visiem līdzi lecējas karsējmeitenes tēli, tos atainojot kā neveiksmīgas mīlestības upurus, nekādas lielākas simpātijas cilvēkos neizveidos … bet ko gan es saprotu.

Bachelorette05

Starpcitu, tikpat pamatots salīdzinājums, kā ar Bridesmaids šai, it kā gadu pirms Kristen Wiig un Melissa McCarthy triumfālā gājiena sākuma sarakstītajai filmai, idejas ziņā ir velkamas paralēles ar vēl vienu pagājušā gada kino balvu sezonas dalībnieci Young Adult. Abās ir apspēlēts šis neattīstījies un laikam līdzi negājušais Cosmopolitan paaudzes pusaudzes tēls. Sākotnēji, tā nevēlēšanās un vēlāk jau arī nevarēšana augt līdzi laikam, pilnvērtīgi un adekvāti funkcionējot ikdienā, lai arī ar traģikomisku pieskaņu, filma pamāca un, iespējams, iebaksta kādam acīs, ka katrai indivīda uzvedībai formai un notikumu vietai  ir savs piemērots vecums un posms cilvēka dzīvē.

Bachelorette-image01

Tieši šis traģikomiskais aspeksts, manuprāt, pilnībā atspēko visus uz Kirsten Dunst vērstos pārmetumus, ka viņa, piedaloties šādos, it kā trulos, un viņas spēju necienīgos projektos, iznieko savu talantu un pēc lomas Lars von Trier Melancholia ar Kannu festivāla labākās aktrises apzīmogoto savas karjeras jauno posmu.